Auto Kronika 2.0

Zmiany, zmiany i zmiany – z racji odrobiny wolnego czasu postanowiłem nieco odświeżyć wygląd bloga. Po co to wszystko? Co dokładnie uległo zmianom? Jakie są plany na przyszłość pod kątem Auto Kroniki? Zapraszam do rozwinięcia wpisu.

Wygląd strony

Jak widzicie, cała strona uległa zmianie. O ile stara szata nie była zła, o tyle był problem z jej personalizacją. Dwa główne czynniki, które spędzały mi sen z powiek to: nagłówki oraz menu mediów społecznościowych. Z tymi pierwszymi był taki problem, że między obrazkiem w nagłówku a krawędzią artykułu nie było odstępu. Z początku obszedłem to w taki sposób, że do obrazka dodawałem po prostu biały pasek o wysokości 40 pikseli. Niby załatwione, aczkolwiek problem pojawiał się przy linkowaniu konkretnych artykułów np. na Discordzie (bądź innych miejscach z tłem o innym kolorze niż biały), co możecie zobaczyć na poniższym obrazku. Ostatecznie jakoś udało mi się to naprawić, ale z drugim problemem nie potrafiłem sobie poradzić.

Menu społeczności – za nic w świecie nie potrafiłem dodać do niego nowych ikon, a chciałem zalinkować coś więcej niż Facebooka. Z tym problemem walczyłem bardzo długo – pierw poprzez wtyczki w postaci customowych ikon (oczywiście nie działały), następnie poprzez umieszczenie tego menu w innym miejscu – a to zaś oznaczało stratę menu kategorii, czego tym bardziej nie chciałem. Może byłaby możliwa edycja w HTML/CSS, ale ja nie mam do takich rzeczy ani talentu, ani cierpliwości. Ostatecznie skończyło się na zupełnie nowym motywie i muszę powiedzieć że to strzał w dziesiątkę – mnogość opcji personalizacji strony, łatwość w obsłudze, brak powyższych problemów i nieco bardziej elegancki wygląd. Zdecydowanie na plus.

Idziemy w social media

Od teraz Auto Kronika ma swój profil zarówno na Facebooku jak i w serwisie Wykop. Wiąże się to z tym, że ostatnio na stronie pojawiły się pierwsze komentarze, a to wszystko za sprawą wpisu o Sennie w rocznicę tzw. czarnego weekendu na Imoli. Tenże wpis wrzuciłem na Wykop i ku mojemu zdziwieniu – artykuł pojawił się na stronie głównej. Koniec końców, wykopało go ponad 400 osób. Dla mnie to świetny wynik, a cała ta sytuacja otworzyła moje oczy w kierunku większej promocji Auto Kroniki – właśnie poprzez social media. Udało mi się też znaleźć grafika, który wykonał kilka kluczowych grafik dla portalu – logo, tło na Facebooka i Wykop, a także ikonę witryny. Sami chyba powiecie, że wyszło świetnie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *