Kroniki motorsportu

Kroniki motorsportu to seria wpisów, która ma za zadanie naświetlić czytelnikowi najważniejsze ery w historii sportów motorowych – począwszy od Formuły 1, WRC, poprzez wyścigi Le Mans a na turystykach i nie tylko kończąc. Ramy czasowe od i do, najważniejsze informacje o samochodach, kierowcach, nietuzinkowe konstrukcje i pomysły, które wyprzedziły swoją epokę – to wszystko znajdziesz tutaj.

Formuła 1:

Od Grand Prix po legendarną, królową motorsportu: O tym jak wyścigi GP przekształciły się w najbardziej legendarny ze sportów motorowych. Od 1946 do 1958 roku.

Era Turbo – najbardziej szalone lata w Formule 1: Efekt przypowierzchniowy, turbo i prawie 1500 koni mechanicznych ponad 30 lat temu, czyli lata 80-te w całej swojej okazałości. Od 1977 do 1988 roku.

Najlepsza dekada w historii F1: Pierwsza połowa lat 90-tych w Formule 1 to era, która postawiła na skomplikowane systemy elektroniczne i wolnossące konstrukcje zbliżające się do granicy 14 tyś. obrotów na minutę. Od 1989 do 1994 roku.

WRC:

Grupa B – dlaczego tak bardzo ją kochamy: Historia legendarnej Grupy B, która jest bez wątpienia najbardziej legendarną erą w historii rajdowych mistrzostw świata. Od 1982 do 1986 roku.

Definicja aut rajdowych: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o niemalże równie legendarnej Grupie A, która dała nam samochody z prawdziwą rajdową duszą i zbudowała legendę Colina McRae. Od 1987 do 1996 roku.

WEC i Le Mans:

Najszybsze prototypy w historii Le Mans: Szalone lata 80-te, czyli jedyny okres w historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans, gdzie auta były zdolne przekroczyć barierę 400 km/h na prostej Mulsanne. Od 1982 do 1992 roku.

Wyścigowe bolidy z homologacją drogową: Dominacja McLarena F1 i jedyne w historii drogowe Porsche 911 z silnikiem umieszczonym centralnie, czyli niesamowicie szybkie samochody które mogłeś mieć… za odpowiednią ceną. Od 1994 do 1998 roku.

DTM:

Legendy klasy GT z lat 70-tych: Początek nowej dekady był istotny dla niemieckich sportów motorowych, bowiem to właśnie DRM zaczął profesjonalizację lokalnych, niemieckich wyścigów. Od 1972 do 1976 roku.

Esencja aut Grupy 5, czyli druga tura serii DRM: Legendarne konstrukcje Grupy 5, które dzięki turbodoładowaniu nieznacznie odstawały osiągami od ówczesnych bolidów Formuły 1. Od 1977 do 1985 roku.

Niezwykle widowiskowe turystyki: Era, która zbudowała legendę niemieckiej serii Deustche Tourenwagen Meisterschaft. Proste i łatwe samochody, które dały nam niesamowite pojedynki między kierowcami. Od 1984 do 1996 roku.