Retrospekcja

Retrospekcja jest serią artykułów podobną do kronik, jednak tutaj nie skupimy się na wyścigowych seriach i samochodach. W retrospekcji biorę pod lupę drogowe samochody, które wyprzedziły swoją epokę, wybitnych konstruktorów oraz legendarnych kierowców i nie tylko. Technologie wzięte wprost ze świata Formuły 1, samochody stworzone aby spełnić wymogi homologacji wyścigowej, supercary zaprojektowane bez żadnego kompromisu, czy też klasyczne i najbardziej kultowe konstrukcje, które odmieniły motoryzację. Umysły, które je zaprojektowały i kierowcy, którzy poprowadzili je do zwycięstwa. To wszystko znajdziecie tutaj.

Kamikaze lat 80-tych: Pierwsze małe, lekkie, sportowe oraz tanie tylnonapędowe coupe produkowane w Japonii. Samochód, który udriftował kraj kwitnącej wiśni i stał się definicją skrótu JDM. Toyota AE86 z 1983 roku.

1147 kilogramów wyścigowego rodowodu: Historia pierwszego, poważnego samochodu drogowego brytyjskiego zespołu McLaren. Hołd w stronę Bruce McLarena i samochód stworzony bez kompromisów. Rekordy, których nie pobito po ponad 25 latach i sztuka, która po dziś dzień uchodzi za wzór. McLaren F1 z 1993 roku.

Skąd się wzięła legenda Ayrtona Senny: Dlaczego był tak niesamowity na deszczu? Skąd ta dominacja na ulicach księstwa Monako? Czemu mówi się, że tańczył na torze? Z okazji 25-lecia fatalnego wypadku, odpowiadam w formie ciekawostek dlaczego Ayrton Senna stał się tym, za kogo go wszyscy dzisiaj uważamy.